Subject: RE: på lördag gäller det!

RE: på lördag gäller det!

From: Sona Sarmadi <sona.sarmadi_at_enea.com>
Date: Fri, 19 Oct 2012 14:44:01 +0000

Hej,

Jag vore tacksam om någon kunde ge mig en förbyggd toolchain för ARM och berättade för mig hur jag ska få mitt bygge att använda denna kompilator istället för min hosts kompilator som det verkara som den gör nu :) ?

>ls
COPYING MAINTAINERS block include mm security
CREDITS Makefile crypto init modules.order sound
Documentation README drivers ipc net tools
Kbuild REPORTING-BUGS firmware kernel samples usr
Kconfig arch fs lib scripts virt
>linux
> make
make[1]: Nothing to be done for `relocs'.
  CHK include/linux/version.h
  CHK include/generated/utsrelease.h
  CALL scripts/checksyscalls.sh
  CHK include/generated/compile.h
  CC [M] drivers/usb/gadget/file_storage.o
drivers/usb/gadget/file_storage.c: In function 'check_parameters':
drivers/usb/gadget/file_storage.c:3267:3: error: implicit declaration of function 'gadget_is_dwc_otg' [-Werror=implicit-function-declaration]
drivers/usb/gadget/file_storage.c:3270:28: error: 'DRIVER_PRODUCT_ID' undeclared (first use in this function)
drivers/usb/gadget/file_storage.c:3270:28: note: each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in
cc1: some warnings being treated as errors

make[3]: *** [drivers/usb/gadget/file_storage.o] Error 1
make[2]: *** [drivers/usb/gadget] Error 2
make[1]: *** [drivers/usb] Error 2

_ Sona