Subject: Re: Öppna format

Re: Öppna format

From: Christian Huldt <christian_at_solvare.se>
Date: Wed, 10 Oct 2012 06:33:30 +0200

2012-10-10 kl. 01:31 skrev Martin Lindhe:

> Du kan öppna Excel-dokumenten och andra Office-filer med Libre Office, www.libreoffice.org

Jag kan öppna dem med en perlmodul (office dokument är så vanliga, så att de är ett ganska kompatibelt sätt att utbyta information, åtminstone så länge man har en enkel struktur), men jag finner det fel att höra saker som "utan MS Office är man ingen fullständig medborgare", helt bortsett från den senaste rundan med "USA ska inte köpa utrustning från Huawei", i så fall har väl USA haft samma önskan att kontrollera den svenska regeringen sedan Palme kallade Nixon för "satans mördare".

Dvs myndigheter ska inte använda MS produkter av hänsyn till rikets säkerhet.
(Var la jag nu foliehatten?)