Subject: Re: Och vad hackar ni på för tillfället?

Re: Och vad hackar ni på för tillfället?

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Sun, 30 Sep 2012 14:22:37 +0200

Hej!

För en vecka sedan blev jag färdig med Debian New Member process
och är således Debian Developer sedan dess! Kanske borde fira
det? :-)

Jag paketerar Mezzanine CMS framework [0] och de beroenden som
inte redan fanns för Debian. Hittade några buggar i sup-mail, som jag är
maintainer för, som jag inte hunnit gå på djupet med ännu. [1,2,3]
Rubyexpertis mottages gärna!

Debian betraktar ju minifierade javascript som binärer och då behöver
källkod medfölja för att vara fria enligt DFSG [4]. Det är inte så svårt
att få upphovsinnehavarna att inkludera källkod vad som är svårare är
att få tag på rätt version av utdaterade minifierade javascript som
används. Om någon är en hejare på javascript och CSS och har lite tid
över tar jag jättegärna emot hjälp med min pull request mot Mezzanine
som byter utdaterade minifierade javascript mot aktuella läsbara
javascript. [5]

Håller på att starta igång hackerspacet Laboratorium 17 i Skarpnäck
också. [6] Måndagar kl 18 på Sputnik i Skarpnäck!

[0] http://mezzanine.jupo.org/
[1] http://bugs.debian.org/688817
[2] http://bugs.debian.org/688851
[3] http://bugs.debian.org/688917
[4] DFSG är Debian Free Software Guidelines, se
http://www.debian.org/social_contract.en.html#guidelines
[5] https://github.com/stephenmcd/mezzanine/pull/397
[6] http://www.foss-sthlm.se/mail/foss-sthlm-archive-2012-09/0018.shtml

--