Subject: Info inför Linuxhackarevenemanget!

Info inför Linuxhackarevenemanget!

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Tue, 18 Sep 2012 22:16:01 +0200 (CEST)

Vänner!

Som ni alla vet så kör vi loss på en linuxhackardag den 20:e oktober
tillsammans med Enea, och jag tänkte fylla på med lite info om detta
fulltecknade evenemang.

Enea kommer skänka samtliga deltagare varsin Raspberry Pi[1]. Att ta med hem
eller göra vad man vill med. http://www.raspberrypi.org/ är ett bra ställe att
läsa på om man vill vara lite förberedd innan.

Självklart är det okej att ta med Arduinos etc och hacka på också, även om det
inte strikt talat är inbyggd Linux.

Min tanke är att vi som har tankar på något projekt att genomföra under dagen
skriver upp det på en whiteboard på plats, inte minst för att ge bra idéer
till oss andra som inte kommit på lika bra saker och som vill hjälpa till.

Internet-acess i form av kabelbaserad sådan och wifi kommer att erbjudas.

Berätta för mig vilket inbyggdlinux-föredrag du kan dra i 20-30 minuter för
oss andra! (I övrigt börjar föredragsschemat att landa så det kan snart
annonseras - när bara ditt bidrag lagts till!)

HW man bör fundera på att ta med sig:

- Raspberry Pi skeppas utan poweragg av något slag. Ta med microusb-laddare
   eller kabel att driva från datorn.

- En ethernetkabel kan nog vara bra för att nätverka grejen mot andras kort
   eller kanske internet.

- Den har USB-kontakter så varför inte leka med det.

- En laptop

Om man vill leka med andra kort och hårdvaror tar man förstås med dem med
tillhörande kringgrejor.

Jag återkommer med mer snart!

--
  / daniel.haxx.se