Subject: Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

From: Jonas Bosson <jonas_at_illuminet.se>
Date: Sun, 20 May 2012 19:49:49 +0200

Där jag jobbar nu använder vi qr-koder för auktorisering med en PKI
lösning, fast QR-koden är mer en länk till det du laddar ned och skriver
under.
Snart går det att ladda ned appen via: seqr.se. Den är tyvärr inte open
source ännu. Appen är kopplad till ett gäng tjänster, men framförallt
betalningar.
Det flesta lösningarna kräver oftast en betrodd server för att hantera
OTP/PKI-kedjor/Audit etc:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.safelayer.authNSystemQR.client&feature=search_result
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.tiqr.authenticator&feature=search_result
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.trustdesigner.shotnget&feature=search_result
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vmware.qrizon&feature=search_result

Jag gillar idén med bara en hash, eftersom den går att verifiera utan
serverinfrastrukturen som annars behövs.

/jonas