Subject: Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

From: Jan Ainali <jan.ainali_at_wikimedia.se>
Date: Fri, 18 May 2012 14:14:49 +0200

Misstänker att jag har fattat funktionen fel men det här känns som ett
scenario att ta i beaktande:

1. Två parter kommer överens om en skrivning. QR-kod genereras. Part A
skriver ut sin för att ta med sig till kontraktsskrivningen.
2. Part B skriver ut ett korrekt dokument med korrekt QR-kod.
3. Med lite kreativa metoder ändrar part B texten på den utskrivna
versionen, men lämnar orginal QR-koden orörd.
4. Part A och B träffas, QR koder matchar, kontrakt skrivs under och part A
blev lurad.

--
Med vänliga hälsningar
Jan Ainali