Subject: Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

From: Björn Göransson <bjorn.a.goransson_at_gmail.com>
Date: Fri, 18 May 2012 10:38:34 +0200

En annan sak. Låt säga att jag använder appen för att skriva under, och
sedan påstår att det var någon annan som använde min mobil, eller att jag
yrkar på att "jag skulle inte skriva under på det, men jag kan använda
appen" dvs att man differentierar mellan de olika "processernas" juridiska
bärhet.

Swedbank har visst bankid på mobilen förresten.
http://www.idg.se/2.1085/1.310304/swedbank-forst-med-bank-id-i-mobilen (varning
för idg länk)

Björn

Med vänlig hälsning,