Subject: Valborg 2012

Valborg 2012

From: Klas Meder Boqvist <gnitset_at_servern.info>
Date: Thu, 19 Apr 2012 13:25:21 +0200

Hej alla!

Oj vad tiden går. Våren är här och med den kommer traditionsenligt valborgsfirande.
I år är valborg på en måndag, närmare bestämt måndagen den 30 april.
I år är det även 6 året i rad som det firas med en stor brasa (aka grill ;) hemma hos mig.

Grillmöjlighet kommer finnas, och även i år kommer grillarna tändas tidigare.
Packa ned flintasteken eller korven och nått att dricka, glöm inte ett glatt humör.

Som vanligt så finns det möjlighet (och det uppmuntras) att hjälpa till med att
få brasan så stor som möjligt. I år finns möjlighet nu på söndag den 22 samt nästa helg
28-29. Även självaste valgorgsmässoafton går att jobba på. Jag kommer vara ute och släpa ris då.
I år blir rissläpandet lite annorlunda iom att riset måste transporteras en bra bit,
men å andra sidan behöver vi inte plocka lika rent då riset ligger i skog och inte på åker.
Det är bara att slå en signal eller skicka ett email om man har lust att vara med eller vill veta mer.

Praktisk info:
Mitt mobilnummer: 0704041149
Adress: Prästgården Kårstaby 38
Tid för eldtändning: 1900
SL Hållplats: Kårsta station (ring så hämtar vi)
Kom helst senast med tåget som rullar in 1820.
Att föredra är första vagnen och att någon ringer och talar om
hur många som är med på varje tåg, minst 10 min för ankomst
Rekommenderat är relativt varma (efter väder såklar) och oömma kläder.

Välkomna

--
Klas
PS. Vidarebefodra gärna den här inbjudan till alla jag känner eller borde känna. DS.