Subject: Re: Datorkörkort i Linux

Re: Datorkörkort i Linux

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Tue, 13 Mar 2012 18:49:01 +0100

2012/3/10 Jan Ainali <jan.ainali_at_wikimedia.se>:
> Hej!
>
> Jag såg att en ambitiös användare på Wikibooks (systerprojekt till
> Wikipedia) har tagit sig an uppgiften att skapa en handbok för Datorkörkort
> i Linux. Är det någon som vet om liknande projekt har gjorts tidigare och
> kan peka på bra material att använda? Om någon tycker att det verkar som ett
> bra projekt är jag säker på att hjälp med att skriva boken uppskattas :)
>
> http://sv.wikibooks.org/wiki/Datork%C3%B6rkort_med_Linux

För flera år sedan vikarierade jag för en av mina före detta gymnasielärare
i teknologi som hade friår. Vilken bra grej alltså med friår! Under vikarieåret
utformade jag en kurs i Persondatorer.

Efter att jag avslutat mitt vikariat fortsatte jag och min för detta lärare att
utforma kursmaterial. Det ligger på wikipedia

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Anv%C3%A4ndare:Jan_hj/n%C3%A4tverk

Stor del av kursen bygger på Linus Walleijs bok Att använda GNU/Linux.
Den tycker jag är väldigt bra introduktionsmaterial.

--
Per