Subject: Re: [serengeti] Intervju med RMS

Re: [serengeti] Intervju med RMS

From: Micke Mildén <micke.milden_at_gmail.com>
Date: Thu, 1 Mar 2012 11:30:26 +0100

Den 29 februari 2012 21:38 skrev Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>:

> Den är publicerad i Fria Tidingens pappersutgåva och på deras hemsida.
>
> Målgruppen i Fria Tidningen är väl främst de som inte har en aning om
> vad fri programvara är. Sedan försökte jag ställa lite annorlunda frågor
> till RMS för att det ska intressera även oss som vet exakt vad fri
> programvara är.
>
> (Vet inte riktigt hur jag ska besvara "vilka den går ut till.")

Fria Tidningens läsare är i allmänhet personer som är intresserade av
demokratifrågor, människorätt, fredsfrågor, miljö, djurrätt och liknande.
Det är Frias uttalade mål att belysa de frågorna.

På webben har drygt 200 läsare gått in och kikat på RMS-intervjun. Det är
mer än för de allra flesta artiklar i samma intervjuserie, men långt ifrån
bland de mest lästa på Friawebben.

-micke.
(som är redaktör för "Samtal" i Fria tidningen)