Subject: Re: Haskell ... ?

Re: Haskell ... ?

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Tue, 7 Feb 2012 21:25:32 +0100

2012/2/7 Göran Krampe <goran_at_krampe.se>:

> Otroligt bra kurs, instämmer. Finns ju numera online med video-lektioner och
> allt. På KTH ca 1991 hade vi ju den som första programmeringskurs på
> D-linjen, antagligen sämre nu? :)

När jag läste programspråk på Chalmers gick det att välja på att skriva en tolk
för ett avskalat C++ i antingen Haskell, Java eller C.

Haskell var så otroligt bra för det, jag fick en uppenbarelse och
levlade flera nivåer
i min programmering.

De som använde Java behövde skriva tonvis med kod för att tolka de abstrakta
syntaxträden (och använda Observer-pattern och massa boilerplate) när vi som
använde Haskell bara kunde patternmatcha direkt på vår datastruktur. Win!

--
Per