Subject: Re: foss-sthlm möte januari 25 2012

Re: foss-sthlm möte januari 25 2012

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Tue, 3 Jan 2012 14:34:15 +0100 (CET)

On Tue, 3 Jan 2012, tomas_at_primekey.se wrote:

> Jag skulle kunna prata om common criteriacertifiering (säkerhetscertning) av
> opensourcemjukvara.

Tack! Vi börjar med att försöka samla in vad folk erbjuder att snacka om, och
sedan jobbar vi fram en bra mix från det. Jag återkommer alltså.

> Hur mycket ligger sponsringen på?

Vi har tidigare haft macka+dricka och fika+bulle vilket hamnat på cirka 100
SEK/skalle vilket alltså vid 100 pers närvaro blir cirka 10K. Sponsorer kan
förstås välja själva hur de vill göra, och vi har tidigare också haft
"delsponsorer" så att mer än ett företag är med och betalar på samma träff.

För sponsorer erbjuder vi att skylta på evenemanget, att bli omnämnd på sajten
som sponsor och vi kommer tydligt att tacka och påpeka vem som är sponsorn
under kvällen.

Utöver detta hänvisar jag till privata diskussioner och förhandlingar ifall
man vill göra varianter.

--
  / daniel.haxx.se