Subject: Ny medlem

Ny medlem

From: Johan Svensson <johan_at_crypt.se>
Date: Mon, 2 Jan 2012 15:38:40 +0100

Hej!

Jag vet inte riktigt hur många som är aktiva i denna mailinglista och jag
vet inte hur eller om nya medlemmar presenterar sig. Om jag gör
regelövertramp ber jag preemtivt om ursäkt. Hur som helst tänkte jag
skriva några rader om mig själv.

Johan Svensson heter jag och bor i Akalla. Har de senaste 12 åren i
möjligaste mån kört fria system, varav de senaste tio GNU/Linux. Har
aldrig gjort någon grej av det, men blir mer och mer sugen på att bli
aktiv, på ett eller annat sätt. En mjukstart får bli att gå med i denna
mailinglista. :) Till yrket är jag mjukvaruutvecklare, men min nuvarande
arbetsplats hör inte till ämnet. Således är jag endast hobbyist och
entusiast.

På mina datorer kör jag Trisquel GNU/Linux, men ett av mina projekt är
att titta närmare på GNU/Hurd. Ett annat projekt är att sätta mig in
lite i Coreboot. Har just fått det att snurra på min ThinkPad T60p. Ett
tredje är att köra Replicant på min telefon, dvs ett helt fritt Android.
Jag har en Nexus S, på vilken man faktiskt kan köra helt fri firmware och
allt (utom bootloadern, tyvärr).

Hoppas som sagt att det är brukligt att presentera sig när man är ny
medlem.

God fortsättning på det nya året!

Johan