Subject: Re: Vilka projekt kommer ni hacka på i jul?

Re: Vilka projekt kommer ni hacka på i jul?

From: Jostein Chr. Andersen <jostein_at_vait.se>
Date: Thu, 15 Dec 2011 18:46:22 +0100

Reply to All / Reply to List
On Thursday 15 December 2011 10.28.26 Henrik Nordström wrote:
> Julen närmikar sig med stormsteg, och hur kan man väl bättre spendera
> julefriden än med familjen och sina favorit foss projekt och liknande?
>
> Frågan blir då, vilka projekt har du tänkt hacka på i jul, och varför?

Jag ska göra klart mitt lilla musikmanikprojekt som heter PODregulator.
Har inget med Apple att göra, PODregulator är ett program som gör att man
får tillgång till alla inställningar i Line6 POD2 från Linux. POD2 är en
gitarrförstärkeremulator medr flera effekter för gitarrister. den finns här:

    http://sourceforge.net/projects/podregulator/

Varför? -Det finns två hyfsade alternativ för Linux, men jag vill ha något
snabbt och effektivt som är bättre än hyfsad och som även funkar i
Netbooks. Dessutom så är det en bra möjlighet för mig att äntligen göra
något i Qt. :-)

Jostein