Subject: Re: Vilka projekt kommer ni hacka på i jul?

Re: Vilka projekt kommer ni hacka på i jul?

From: Johan Thelin <e8johan_at_gmail.com>
Date: Thu, 15 Dec 2011 11:00:01 +0100

Någon med talang för planering lade ju CES lade ju CES 10-13 Januari,
så nästa år blir det nog hacking i mitten av Januari. Då ska N9:an
fyllas med appar, och Necessitas testas ordentligt. Kan bli coolt om
man kan deploya samma kod till MeeGo och Android (och Symbian, om man
har en sådan lur) från samma kod. Det finns ju till och med en iOS app
i AppStore nu, byggd med Qt...

http://doc.qt.nokia.com/qt-components-symbian-1.0/qt-components.html
http://www.developer.nokia.com/Community/Blogs/blog/kate-alholas-forum-nokia-blog/2011/06/23/nokia-meego-1.2-harmattan-qt-quick-components
http://sourceforge.net/p/necessitas/home/necessitas/
http://twitter.com/#!/Qt4iOS/status/144604179766321152

MVH

Johan Thelin

Recommended on-line reading:
http://www.thelins.se | http://www.qtcentre.org
Recommended off-line reading:
The Foundations of Qt Development (ISBN: 1-59059-831-8)