Subject: MoSync for Linux Was: OT: Re: Computer Sweden om Open SOurce

MoSync for Linux Was: OT: Re: Computer Sweden om Open SOurce

From: Alex Jonsson <alexj_at_csc.kth.se>
Date: Thu, 08 Dec 2011 16:51:53 +0100

MoSync rullar till 90% på Linux så här långt, vi skulle vara
superintresserade av
att agera project support till en grupp som vill ta sig an de sista 10%,
på vägen till ett grymt omn-verktyg för mobilutveckling på Linux. Om
inte annat för att kunna säga "built with linux" på alla apparna :-)

I princip rullar MoSync, emulatorn och det mesta redan på linux, mycket
eftersom det rullar bra på mac. Det som återstår är några quirks
relaterade till Eclipse, plus att man måste packetera SDK i form av en
rpm, deb et cetera. Vår kamrat Fredrik Eldh har säkert mer att berätta
för de som ser möjligheterna i detta, fredrik_at_mosync.com

Om inte annat skulle vår mecenat David Axmark bli mycket lycklig om
detta blev fallet, han har väl aldrig installerat något från Redmond vad
vi vet.

hilsen

Alex