Subject: Re: Computer Sweden om Open SOurce

Re: Computer Sweden om Open SOurce

From: Björn Göransson <bornemix_at_gmail.com>
Date: Fri, 2 Dec 2011 15:03:32 +0100

> För Asterisk har jag mer kunder i Sverige än någonsin förr och det händer
> saker överallt. Då skriver han att projektet är på nedgång och har
> stagnerat. Våra världsbilder stämmer inte riktigt överens.
>
> Hälsningar
> /O

Du måste komma ihåg att en journalist, för att skriva en fångande artikel,
alltid försöker kasta läsaren mellan gott och ont, nöd och lust, krig och
fred, etc, och att det antagligen är det samt ett totalt ointresse för
ämnet i fråga.

Det brukar också vara så att journalisten, i eget eller andras intressen,
skriver profetior om sådant han tycker förtjänar hända. Såsom artiklar om
hur det går med ekonomin i vissa länder, "Land x står inför en stor
utmaning", "Ekonomin i land y kan komma att ta ett kraftigt steg uppåt",
"Efter några stapplande steg, så ..."

Sådana ord som inte behöver referenser och är så vaga att de inte orkar
korrigeras i efterhand.

Eller?

--
Med vänlig hälsning,