Subject: Re: Företagslina lånas ut

Re: Företagslina lånas ut

From: Joakim Signal <tut_at_lysator.liu.se>
Date: Wed, 23 Nov 2011 20:33:21 +0100 (CET)

On Wed, 23 Nov 2011, at 18:37, Per Andersson wrote:

> Väldigt generöst!

Linan hade ju bara stått och kostat pengar till ingen nytta annars :)
All mjukvara på Sprends servrar (utom vår egenutvecklade kod) är FOSS, så det
är vi som ska tacka alla er coola FOSS-hackers!

> Såg ett intressant föredrag om en Renderfarm för Blender på FSCONS.
>
> Det kanske går att ansluta till den tills uppsägningstiden är slut?
>
> http://renderfarm.fi/

Ooh, Blender!
This is relevant to my interests.

Det känns dock lite som slöseri m.a.p. bandbredden.
Jag har ingen snabb hårdvara för number crunching att ansluta.
Och mängden data som skickas är väl låg?

Bara som jämförelse så skickade Sprend sista året på denna lina 1 TiB data per
dygn. Kabeln glödde!

Det har iaf kommit förslag på att köra Tor node eller labbserver för en
Linux-klass på Nackademin. Kanske går det att köra allihop?
Det känns nämligen lite svårt att besluta vem som är mest värdig, ifall bara en
av dem skall köra på servern. Jag menar, jag förväntade mig ju att folk skulle
be att få köra torrent seedbox eller MyGoogleMirror på linan ;)

/Joakim