Subject: Re: Nu har Flukso fått fram nya elmätare som går att beställa.

Re: Nu har Flukso fått fram nya elmätare som går att beställa.

From: Mikael Rosbacke <mikael_at_rosbacke.org>
Date: Tue, 22 Nov 2011 20:41:12 +0100

Ah, ok.

Funkar alldeles utmärkt för att se perioder med hög/låg förbrukning.
Tyvärr lite svårare att se när saker och ting slås av/på. Men kul att se
hur de har valt att formatera sitt data. Det jag egentligen vill åt är
just händelserna runt av/påslag.
Annars tycker jag konceptet de har verkar riktigt bra med separat
sändare och lagring av data. Men som vanligt med 'vill bara göra det
lite bättre' genen så är alltid gräset grönare på andra sidan...

/ M

P.S. Ser från siffrorna att jag nog inte behöver vara så orolig. Med en
nattlig förbrukning på ca. 100W ligger man i lä. .D.S