Subject: Lite galen teknik istället (Re: Är det bara jag som...)

Lite galen teknik istället (Re: Är det bara jag som...)

From: Göran Krampe <goran_at_krampe.se>
Date: Fri, 18 Nov 2011 10:48:41 +0100

Tjena Robin! (long time no see, lunch nästa vecka?)

On 11/18/2011 10:32 AM, Robin Rosenberg wrote:
> Hej Göran,
>
> Jag antar att den handlar om det folk skriver om, men att det är rätt fritt
> för alla att starta en ny tråd om det man är intresserad av.
> Meta-diskussioner
> har vi haft tillräckligt av tycker jag.

Ja, det har du förvisso helt rätt i, sorry, var inte heller min mening.
Glömde nämna just meta-diskussioner som en annan sak jag också är trött
på. Suck! :)

"So... now something completely different"

Kastar in två molotovs i form av länkar till cool galen teknik då kanske:

Ian Piumartas (VM-guru de lux) senaste skapelse inom FONC-projektet
(ultrakul projekt om framtidens "computing") i hans serie av
minimalistiska meta-rekursiva kompilatorer:

        http://piumarta.com/software/maru/

Sug på den! :)

Och såklart (!) det projektet jag själv spenderar mest tid i på fritiden
som är klart mer jordnära:

        http://www.amber-lang.net

(klicka på knappen för att komma in i utvecklingsmiljön)

Ifall det verkar spännande så joina #amber-lang på freenode och tracka
mig där (gokr).

mvh Göran

PS. Och för er som är mer politiskt lagda - har ni sett bilderna på
one.laptop.org? Helt fantastiska.