Subject: Re: MySql och GPL

Re: MySql och GPL

From: Johan Thelin <e8johan_at_gmail.com>
Date: Thu, 3 Nov 2011 06:01:38 +0100

Hej alla,

Det spelar ingen roll om det sker kommerciellt eller ej, Det som
spelar roll är om källkoden är sluten eller öppen. Jag antar att det
är det som avses, dvs kommerciell likställs med sluten kod. Detta
stämmer dock inte. Det finns freeware med sluten kodbas och
kommerciella lösningar med öppen kod.

MVH

Johan

On 2011-11-03, Anders S Lindbäck <vetgirig_at_kunskapssamhallet.se> wrote:

> MySQL finns under GPL.
>
> Men vill man göra det kommersiellt så går det även och få det med annan
> licens av MySQL
>
> http://www.mysql.com/about/legal/licensing/index.html
>

> --
> Anders S Lindbäck, http://kunskapssamhallet.se/

Johan Thelin
Recommended on-line reading:
http://www.thelins.se | http://www.qtcentre.org
Recommended off-line reading:
The Foundations of Qt Development (ISBN: 1-59059-831-8)