Subject: Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

From: Anders Wallenquist <anders.wallenquist_at_vertel.se>
Date: Wed, 02 Nov 2011 10:17:07 +0100

On 2011-11-01 22:03, Glenn wrote:

> körde
>
> Nu var jag ju bara tvungen att testa det under gnome (f14), och jag
> tycker inte heller det ser speciellt underligt ut, visst, man får
> olika sorters widgets "paralellt" men inte så det stör, inte mej i
> alla fall. ..Det är ju inte som Fontforge där det verkligen sticker i
> ögonen att det är ett helt annat toolkit. (Inget ont om fontforge dock.)
>

> Man borde nog ta en närmare titt på scribus också känner jag efter att
> ha kollat snabbt på det.

Bortsett från att ikoner ser annorlunda ut i vissa fall så kan
filöppnardialogen ibland ställa till lite förvirring. Är man van att
hitta sina filer med en metod som inte finns i Scribus-dialog så kan det
väcka frågor. Personligen saknar jag listan med servrar på nätverket.

Men det är definitivt inte någon showstopper.

/Anders W