Subject: Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

From: Johan Henriksson <mahogny_at_areta.org>
Date: Sat, 29 Oct 2011 02:04:57 +0200

> För mig har dock Scribus alltid varlit lite långsamt och det laggar
> liksom någon sekund när jag drar runt objekt och ändrar storlekar och
> så. Med tanke på att InDesign är ett mycket smidigt och effektivt
> program får man ta fram en del tålamod när man jämför de två.

ta inte det som personlig kritik nu men tror det är bra att påpeka för
samtliga som använder open source kommersiellt att sådana här problem
går att lösa. man tar av licensbudgeten och betalar någon för att lösa
dom problem man stör sig mest på. i det här fallet spar det arbetstid
vilket gör att det i slutändan kanske går jämt ut.

vi hemanvändare får antagligen nöja oss med att veta att vi kan fixa
problemen själva, om vi bara har tid & kunskap...

/Johan