Subject: Re: Linux System Administrator 2 år KY utbildning stoppad

Re: Linux System Administrator 2 år KY utbildning stoppad

From: Lowe Schmidt <lsc_at_nobelium.se>
Date: Fri, 28 Oct 2011 15:59:37 +0200

On Fri, Oct 28, 2011 at 02:37:52PM +0200, Alexander Rydekull wrote:
> Jag instämmer att det är tråkigt att de 2 åriga KY-utbildningar inom
> linux försvinner.
>
> Dock, som en av alla de som gått kursen(rna), har man inte förkunskap
> när man börjar där, så händer det nog inte mycket i slutändan heller.
> Det är väldigt låg kvalitet på utbildningen, tyvärr. Åtminstone på
> Nackademin och jag har inte hört bättre om Jensens eller C3.
Jag gick själv på Jensen, men jag hade också ganska bra förkunskaper när
jag började. Utbildningen var tyvärr inte mycket att hurra för, men
LiA-perioderna var lärorika.

Som exempel hade vi iallafall två kurser med lärare som inte hade
kunskaper och/eller var, rent ut sagt, usla på att lära ut.

Sen vet jag också att flera som jobbade som lärare var ganska förbannade
på hur Jensen skötte utbildningen.