Subject: Re: GPL violators..

Re: GPL violators..

From: Magnus Sandberg <mem_at_netnod.se>
Date: Thu, 01 Sep 2011 14:13:52 +0200

Hej Janne!

Det är väl det som är hela grejen. De säger att de använder GPL:ad kod
och tillhandhåller licensvillkoren men förhalar distributionen av själva
koden.

Jag köpte nyss en WiFi-router. Men den fick jag GPL på papper men
källkoden får jag ladda ner via deras supportsida.

HTC gör i princip samma sag genom att GPL går att läsa i telefonen, dock
har HTC inte lyckats skapa nerladdningssidan ännu.........

// Mem