Subject: Re: GPL violators..

Re: GPL violators..

From: Janne Johansson <jj_at_stacken.kth.se>
Date: Wed, 31 Aug 2011 17:14:30 +0200

On Wed, Aug 31, 2011 at 16:51+0200, "Marcus Rejs (FSFE)" (rejas_at_fsfeurope.org) wrote:
> Janne Johansson skrev 2011-08-31 15:28:
>
> Hej Janne!

> Vi i FSFE kan vara behjälpliga i ärenden som detta. För att kunna gå
> vidare rättsligt måste man dock ha någon som har upphovsrätt i de
> distribuerade programmen som vill processa då det är deras rätt som
> kränks i när du nekas källkod.

Eftersom boxen kör linux är det väl "bara" att gräva fram nån lagom
svensk som submittat kod i kerneln. ;)

I övrigt verkar det vara lagom med linux-utils som GNU fileutils, rpm
(pakethanteraren i sig) och det övriga man behöver för att boota en
lagom minimal installation med nätversksupport.

--
"Backwards compatible" means: "if it isn't backwards, it's not compatible."