Subject: Re: foss-sthlm är...

Re: foss-sthlm är...

From: Rikard Fröberg <rikard_at_ffkp.se>
Date: Mon, 22 Aug 2011 15:52:44 +0200

On Sun, 2011-08-21 at 10:55 +0200, Davíð Þór Þórarinsson wrote:
> Ser bra ut tycker jag. Sista ordet i första paragrafen borde väl vara
> "policies" och inte "polycies"?

På svenska heter det faktiskt policyer i plural, tro't eller ej ;-)

Tycker man det ser fult ut (om än korrekt) så kan man ju använda
principer eller liknande omskrivning.

Jag vill inte språkpolisa utan råkar bara tycka slika ord är
intressanta. Så ta det som en kuriosakommentar.

//Rikard

> [...]
> gäller för vad som är inom foss-sthlm:s verksamhet.
>
> Jag har bollat det litegrann med folket på IRC som inte kastat
> så mycket glåpord över mig för det, så nu tänkte jag det är
> dags att prova och se vad ni andra, alla mina vänner, tycker
> om det.
>
> Jag vill inte trycka på en massa saker på er/oss/mig som jag
> inte känner att vi som grupp kan stå bakom. Att vi har någon
> form av konsensus är vikigt för mig, så ifall ni har åsikter
> och tankar runt mina formuleringar så
>
> http://www.foss-sthlm.se/om.html
>
> Vad har jag glömt? Vad är fel? Vad är rätt?

Rikard Fröberg, Projektledare, Föreningen fri kultur och
programvara (FFKP)
Telefon: +46 31 780 21 66 (direct) ---- Web: http://ffkp.se/
Mobile: +46 7 39 15 59 23
Free Society Conference and Nordic Summit -||- http://fscons.org/