Subject: Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

From: Bengt Gördén <bengan_at_bag.org>
Date: Sat, 28 May 2011 09:39:18 +0200

fredag 27 maj 2011 20:02:49 skrev Henrik Nordström:

> De som söke tekniskt folk hittar nog till linkedin. Men annonser på
> linkedin hittar inte riktigt fram till mig iaf.

Så upplever jag det också. Jag har hittills fått, som jag ser det fyra
kvalificerade förfrågningar om att arbeta, via linkedin. Den senaste från
google med arbetsplats i schweiz. Jag har aldrig fått en enda personlig
förfrågan direkt på mail eller maillista. Jag kan inte dra mig till minnes att
jag sett en platsannons/jobbförfrågan som passat mig via en maillista
(möjligen har jag inte tittat tillräckligt noga). Det är, som ni märker egna
erfarenheter och det kan säkert vara annorlunda för andra.

mvh,

/bengan