Subject: OpenBSD-konferens 6:e augusti i Stockholm

OpenBSD-konferens 6:e augusti i Stockholm

From: Janne Johansson <jj_at_stacken.kth.se>
Date: Mon, 23 May 2011 14:36:17 +0200

Den årliga (med ett uppehåll förra året) OpenBSD-konferensen
Slackathon återkommer med full kraft igen till höst.

Lördagen den 6:e Augusti på Stockholms Universitet, Geohuset.
Vi öppnar runt 12 och slutar sent på kvällen.

För alla som gillar BSD, tycker OpenSSH är snäppet bättre än telnet,
för de som inte har tillråckligt mycket blåsfisk-tshirts, för de som
tycker "min fria licens är mycket friare än din fria licens" är
tillfället nu tillbaka!

Talarlistan är inte klar ännu, och för de som inte följde webhistorien
för 2006-2009 års slackathon kan jag avslöja att jag brukar inte
skriva upp saker som ännu inte är sanna, varpå den blir som mest
korrekt vad gäller vem som pratar när och om vad samma dag som eventet
går av stapeln. Inget att oroa sig för om den ser blek ut idag.

Fritt inträde (min konferens är friare än din!) men vi ser ju gärna
att folk donerar en lagom summa till OpenBSD-projektet
istället, vilket går bra att göra på plats.
Det är inte jag som vill ha dina pengar utan OpenBSD som är ute efter
dina surt förvärvade slantar.

Om någon vill prata om nåt OpenSourcigt, så får ni gärna maila
mig.

Vill ni besöka behöver ni inte förvarna, men de som vill gama
till sig en portion av den fria middagen får maila mig innan så jag
vet hur många man ska ordna mat för.

För de som är oroliga kan jag avslöja att Stockholms Universitet
sponsrar lokalerna, så vill man inte legitimera deras skamliga
historik med sin närvaro så får man stå över.

URLen är http://www.slackathon.se:2011 och tidigare konferensers web
finns någorlunda väl bevarat på port 2006-2009 på samma maskin.

--
"Backwards compatible" means: "if it isn't backwards, it's not compatible."