Subject: Re: Parti-foss (var Re: Foss-sthlm möte #6 med Combitech!)

Re: Parti-foss (var Re: Foss-sthlm möte #6 med Combitech!)

From: Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Fri, 20 May 2011 21:08:56 +0200

Min erfarenhet är att de flesta "non-open-source-företag" antingen
dras med självförnekelse över att man är beroende av open source,
eller så har man ingen som helst koll på vad som är vilket.

Det senare alternativet brukar idkas av personer som har ingen eller
liten kompetens på området men mycket att säga till om. Det tidigare
alternativet brukar idkas av någon som försöker göra karriär, men som
samtidigt inte har någon riktig möjlighet att påverka åt vare sig
endera eller andra hållet. Jobbigt.

Sen har vi välmående företag som både vet vad man håller på med och
som samtidigt anpassat sin affärsmodell. Grattis till alla som jobbar
i de företagen!

Alla andra får nöja sig med att skratta åt hela situationen och
invänta framtiden som onekligen alltid verkar vara på väg. =D

/Erik