Subject: Re: Foss-sthlm möte #6 med Combitech!

Re: Foss-sthlm möte #6 med Combitech!

From: Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Wed, 11 May 2011 16:39:16 +0200

2011/5/11 Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>:

> (...)
>
> Menar ni verkligen allvar?

Nej, men FOSS Stockholm är inte "rätt forum" att exekvera knivskarpa
gränsdragningar.

I andra sammanhang anser jag att man måste tydligare riktlinjer när
insatsen är en annan.

I mina ögon är "FOSS Stockholm" forum för diskussion och lärande. Vi
är ingen lobbygrupp, beslutande organ eller genererar något
egentligen.
Att vi är ett föremål för "påtryckningar" (genom sponsorskap) blir
därför på individbasis, vilket därmed är helt OK för mig.
Informationen om vad Combitech gör får vi dessutom genomlyst på ett
bra sätt.

På samma sätt anser jag att politiskt bundna organisationer på samma
sätt måste välkomnas som sponsorer. Om det mot förmodan skulle ske.

/Erik