Subject: Re: Uppladdning inför nummer fem

Re: Uppladdning inför nummer fem

From: martin <martin_at_dagobah-system.se>
Date: Sat, 12 Feb 2011 00:24:43 +0100

> Jag vill påminna om att vi fortfarande *gärna* når ut till era
> kollegor, till personer som inte tidigare varit med på foss-sthlm och
> extra väldigt gärna till alla dem ni kan komma på som _inte_ är vita
> medelålders män. Kom ihåg att vi tidigare diskuterat om att nå
> flera/större/andra grupper än vår vanliga stereotyp.

Tack Daniel, det här var precis den knuffen i baken jag behövde. Jag har
suttit här och tänkt att efter som att jag inte är någon lysande
programmerare(som säkerligen fler här) vad ska då jag kunna göra för
opensource communityt och detta är ju precis vad vi kan göra. Jag kommer
att rycka tag i alla tjejer som har något sorts intresse för datorer och
mjukvara .. ja eller jag tänker rycka tag i dom andra med och berätta om
detta underbara tillfälle att helt gratis få föreläsningar om olika
opensource project och tillfälle att knyta kontakter med kompitent yrkes
kunnigt it folk. Jag tycker att alla som tänker komma på mötet borde
försöka fråga en person som inte tillhör den steriotypen du talar om,
själv tänker jag göra allt för att lyckas få dit ett par till.

Kram
Martin Lindkvist