Subject: Re: Möte #5 - vad ska det bli då?

Re: Möte #5 - vad ska det bli då?

From: Olle E. Johansson <oej_at_edvina.net>
Date: Tue, 7 Dec 2010 16:05:57 +0100

7 dec 2010 kl. 14.34 skrev Daniel Stenberg:

> Hejsan
>
> Datum: 15:e februari 2011
> Tid: 16:00 - 20:00
> Var: DSV i Kista
>
> Frågor:
>
> A) Vad kan och vill du snacka om där?
- Asterisk
- Säkerhet i realtidsapplikationer - SIP/XMPP
- Hur man försökt lära sig GIT i ett år men fortfarande inte fattar ett jota

> B) Hur tänker du nå ut till någon utanför vår mailinglista och berätta om
> evenemaget? Hur bör vi göra för att locka in nytt blod till vår community
> och mailinglista?
Vi kan ju alltid bjuda in föreningarna SNUS, Europen och ISOC-SE som är
fyllda av OpenSource-älskare. Javaforum som har en rik verksamhet kanske
också är intresserade av ett sam-evenemang i vår.

> C) Vad kan vi göra för att öka diversifieringen (kön, hudfärg, religion,
> ålder, sexuell läggning, etc) i publiken och bland talarna?

Handgripligen rycka med oss alla i vår omgivning som inte är medelålders
gamla gubbhackers som fortfarande pratar VT200-escape-sekvenser och
vägrar kasta lådan med väldigt värdefulla SCSI-kablar och terminatorer.

Jag kan nog få med mig ett gäng nyfikna om ämnena blir bra.

/O