Subject: Re: Logotyp för foss-sthlm

Re: Logotyp för foss-sthlm

From: Magnus Ahlberg <magnus.ahlberg_at_gmail.com>
Date: Tue, 27 Apr 2010 12:18:27 +0200

Jag har tyvärr inte haft tid att svänga ihop ett förslag själv,
däremot gillade jag tanken på att utnyttja den befintliga
hackersymbolen från game of life. Eftersom FOSS STHLM dessutom,
passande nog, består av nio bokstäver var min tanke att helt enkelt
infatta bokstäverna i de nio rutorna, där O:et i Foss stockholm utgör
pricken i sin ruta.
Jag beskriver idén här i text i förhoppningen att någon hinner göra
något av den innan tävlingen tar slut. :)
 _____
|F|O|S|
|S|S|T|
|H|L|M|
 -----

Där O enbart är en svart prick, och THLM är vita bokstäver infattade i
sin respektive svarta prick.

Hoppas någon förstår mitt svammel, annars får jag hoppas på att hitta
tiden till att försöka göra ett eget bidrag.

Kul förresten att se så mycket kreativitet på listan!

/Magnus