Subject: foss-sthlm, Community Hack i september!

foss-sthlm, Community Hack i september!

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Sat, 10 Apr 2010 19:49:03 +0200 (CEST)

Hejsan

Foss-sthlm är ju ingen formell sammanslutning så varken jag eller någon annan
på något vis tala för foss-sthlm eller liknande, men jag försöker ändå agera
lite så då och då. Rent praktiskt är det förstås bara vi som individer som gör
saker, med förhoppningen att andra också gillar det.

Här är en sak som vi karvat ihop, med förhoppningen att det ska bli något
skoj!

Hackarhelg med OWASP, "hackathon". Jag har varit i kontakt med John Wilander
som jobbar med OWASP Sverige. De har tidigare arrangerat ett "Community Hack"
en helg i januari (http://www.communityhack.org) och vill gärna tillsammans
med oss göra det igen. Personligen tycker jag det känns som helt i linje med
oss. En foss-hackar-helg i höst - 4-5 september - tycker jag låter kalas.

För att få en idé av hur de gjorde det då och för att börja planera upp nästa,
kolla in:

         http://www.communityhack.org/

Vi kan förstås göra det hur vi vill, men jag tycker personligen det låter som
en kul grej och tillsammans blir vi ju bara fler och gladare!

Kanske blir detta möte #3 ? Vi behöver fundera på lokal, samt att jag gärna
hör av företag som vill sponsra och visa sitt namn i samband med detta!

Hör gärna av er med ideer och tankar runt vad ni vill göra eller se där!

I tidigare stil har vi även en egen sida om evenemanget, här:

         http://foss-sthlm.haxx.se/mote3.html

--
  / daniel.haxx.se