Subject: Re: nummer två - vad vill du höra då?

Re: nummer två - vad vill du höra då?

From: Göran Krampe <goran.krampe_at_msc.se>
Date: Mon, 22 Mar 2010 21:07:51 +0100

Martin Lindkvist wrote:
> För min del tykte jag att reverse enginering lät fruktansvärt intressant ...
>
> Kanske det vore en ide att visa hur ett open source projekt startas
> administreras och planeras vore en ide att visa upp.

Tror att liknande ämne kan hållas av flera - MEN... det är väldigt stor
skillnad på olika projekt så det finns ju ingen "sanning" direkt.

> Rockbox var en liten mysig stämningshöjdare i det senaste mötet och jag
> som själv är fruktansvärt kär i atari Comodore64 och andra gamla datorer
> njuter av dessa nördiga inslag och skulle gjärna se mer av detta ...
> dock kanske det inte helt går i linje med FOSS "seriösa" stil.

"Seriösa"? Va katten, FOSS handlar ju om att ha roligt! Och jag tycker
inte att man kan "komma undan" den nördiga tekniska delen, det är trots
allt mjukvara det handlar om.

Själv hyrde (!) jag en Atari 400 när jag gick i... 6:an tror jag. Första
burken, fick ont i fingertopparna. Övertalade senare mina föräldrar att
betala 6000:- cirka för en C64. Det var ju tokmycket pengar då. Jag och
en kompis byggde till och med specialhårdvara för C64:an, orkade bara
bygga två exemplar - 272 st 0.8mm borrhål per kort, etsning i köket. Vi
kallade prylen för "Multistix", gissa vad den gjorde! :)

Ok, nog med "memory lane"... :)

> Mvh
> Martin Lindkvist

mvh Göran