Subject: Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj?

Re: Vill och kan du snacka den 19:e maj?

From: Daniel Melin <fulgubbe_at_gmail.com>
Date: Tue, 16 Mar 2010 20:52:37 +0100

On Monday 15 March 2010 23.04.54 Daniel Stenberg wrote:
> Hejsan
>
> För att börja jobba på programmet för möte #2 så bör vi få in så mycket
> info som möjligt om vilka föredragshållare som kan/vill komma på möte #2.
>
> Därför: om du kan och vill snacka om något den 19:e maj, maila mig privat
> eller här på lsitan och nämn det/de föredrag du kan och vill hålla då. Jag
> tar mig friheten att skriva upp nya på talks-sidan (ifall de inte redan
> finns där) samt att inom någon tid bolla program-alternativ med er mina
> vänner här på listan.

Jag kan tänka mig att hålla en presentation om antingen, eller en kombination
av:

Kammarkollegiets ramavtal som har bäring på FOSS
LOU (Lagen om Offentlig Upphandling) och FOSS
Juridiska läget gällande FOSS i Sverige

Jag jobbar som upphandlare på IT-upphandlingen på Kammarkollegiet och ansvarar
för frågeställningar om öppna programvaror och en del relaterade
konsulttjänster. Har pysslat med FOSS sen sent 90-tal.

Sannolikt kommer jag att prata runt dessa ämnen på "Öppna ekosystem", men det
är kanske inte alls samma deltagare?

Mvh
Daniel Melin