Subject: möte #1 summering

möte #1 summering

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Sun, 28 Feb 2010 23:48:58 +0100 (CET)

Hejsan

Så det har nu passerat några dagar sedan träff ett, och vi kan se vad som
funkade, vad som inte funkade och vad vi kan tänkas sikta mot framöver.

Först enkäten. Det program som delades ut på mötet hade en enkät med. Jag
räknade fram 106 ifyllda sådana, och svaren kan man se i den fina PDF som
Claes gjorde: http://foss-sthlm.haxx.se/mote1/enkat-svar.pdf

En snabb summering av det är väl: många av oss jobbar med foss, 4-6 möten per
år är bra, tre timmar med föredrag verkar vara ett populärt format, sen
eftermiddag och kväll funkar för väldigt många, spridda tankar om veckodagar
men tis-tors verkar ha bred support, foss-sthlm ska nog vara kvar som "ingen
förening", svalt intresse för foss på windows eller mac.

I fälten som folk fått poängsätta föredragen så kan vi ju se dels hur
intressanta föredragsämnena var samt hur bra föredragshållarna var. De olika
föredragens intressant-nivå rangordnades av publiken i följande ordning. Mest
intressant först:

Rockbox - curl - Debian paketering - Upstart - PostgreSQL - Open Source Sweden

Poängen för genomförande delar jag nog främst med mig till just de
individerna det handlar om.

Låt mig igen få påpeka att allt material från mötet finns att beskåda på:
  http://foss-sthlm.haxx.se/mote1-dok.html

--
  / daniel.haxx.se