Subject: Status just nu och lite praktiska funderingar

Status just nu och lite praktiska funderingar

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Sat, 16 Jan 2010 20:10:12 +0100 (CET)

Hejsan

Antal: Just nu är vi 89 pers anmälda till träffen och 126 pers på listan. 39
dagar kvar. På LinkedIn har ytterligare 35 pers markerat sig som 'Interested'
vilket kanske kan ses som en indikation att de kanske kommer att anmäla sig
framöver.

Mat: Göran Krampe och MSC har ju nämnt 5000:- och diskuterat Meze-tallrikar,
men vad jag förstår så räcker inte det till 89 pers. Jag gissar att vi får
återkomma om den saken.

Lokal: Vi har för närvarande fortfarande .SE:s lokal i åtanke, men vi ligger
nu på en övre gräns för antalet deltagare och vi letar alternativa lokaler.
Ett alternativ är förstås att stänga anmälningen och inte acceptera fler, men
det känns ju rätt trist!

Program: jag har för avsikt att på träffen dela ut ett program för kvällen på
papper, där det även kommer att finnas en litet frågeformulär om lite grejor
runt foss-sthlm för att få bättre koll vad folk tycker om lite olika saker.
Dessutom tänker jag mig att vi kan betygsätta föredragen där också. Inte för
att tävla inbördes, men för att få en ide om vilka grejor som går hem bäst hos
publiken. Om någon känner att de skulle kunna skriva ut 90-100 stycken (eller
var vi nu hamnar) program och ta med så säg gärna till!

Namnbrickor: en bra grej vore att fixa namnbrickor till alla deltagare. Blir
lättare att se vem som är vem etc. Jag vet inte riktigt hur man fixar det på
smidigast sätt. Ifall det finns någon av er som har gjort såna förut och/eller
vill kliva fram och sponsra så vore det mycket uppskattat. Jag kan förstås
klämma fram en namnlista.

Företags-"notiser": vad jag förstått så har minst två företag funderat över
rekryteringsmöjligheter vid tillfället. Jag föreslår att alla som har
"annonser" av vilket slag som helst som de vill nå ut med, producerar en binge
som hamnar på "annons-bordet" på träffen så att besökare som är intresserade
kan plocka åt sig och konsumera precis det som de är intresserade av - och de
som inte är intresserade slipper.

Tankar, ideer eller kommentarer är förstås välkomna!

--
  / daniel.haxx.se