Subject: Re: Kvinnor inom open-source. Var: Re: Presentation av Mem

Re: Kvinnor inom open-source. Var: Re: Presentation av Mem

From: Daniel Kuehn <enhaisa_at_gmail.com>
Date: Wed, 6 Jan 2010 14:11:47 +0100

2010/1/6 Hedvig Kamp <hedvig.ka_at_gmail.com>

> Hej,
>
> jag som faktiskt är FLOSS-kvinna håller gärna ett talk om detta.
>
> Jag har inte heller så många kvinnliga vänner som är eller vill vara
> aktiva inom
> FLOSS, tyvärr... Men vi finns och jag tycker att ett talk i ett sådant
> här forum är
> ett steg i rätt riktining för att fler ska engagera sig. Det är enkel
> matematik,
> utestänger vi 50% av världens befolkning från FLOSS, så går vi miste om
> väldigt mycket fri programvara... Helt i onödan.
>
> Vänligast,
> [...]

Jag skulle mycket gärna höra en föreläsning om detta också då, som Hedda
säger, vi kanske går miste om en hel del fri programvara om vi
utestänger/lyckas skrämma iväg 50% av befolkningen.
Det är ju allmänt bevisat att folk har olika prioriteter på olika saker, och
detta kan man verkligen använda inom FOSS. Sätta rätt folk på rätt jobb
underlättar det för framförallt användarna enligt mig

Mvh
/Daniel