Subject: Re: Kvinnor inom open-source. Var: Re: Presentation av Mem

Re: Kvinnor inom open-source. Var: Re: Presentation av Mem

From: Jonas Forsslund <jonas_at_forsslundsystems.se>
Date: Wed, 6 Jan 2010 13:55:24 +0100

+1 om sådant föredrag. jag tror det skulle öka intresset av att bidra
till foss allmänt också.

Jag var på ett seminatirum i Los Angeles härom året om "women in open
source", där
de nämnde EU-forskningsprojektet http://www.flosspols.org/ floss-pols
som utredde
varför det är ~30% kvinnor inom IT allmänt men bara nån procent inom floss.

Jonas Forsslund