Subject: Re: Presentation av Mem

Re: Presentation av Mem

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Wed, 6 Jan 2010 11:34:17 +0100

2010/1/5 Göran Krampe <goran.krampe_at_msc.se>:

> Måste nog "försvara" Magnus här - så attans farligt var väl ändå inte ett
> sådant skämt, tycker iaf inte jag! Lite svårt att se det direkt sexistiska i
> det. Men, men, håller med Per generellt såklart.

Nej, du måste inte försvara någon bara för att du har svårt att se vari det
sexistiska och förnedrande ligger i att jämföra sin partner med den
statsbärande regimen. (Vidare kan utmålad person inte försvara sig här, detta
är ingen bastu.)

Om någon undrar så tar jag illa vid mig av sådana kommentarer, för att jag
ser varför det är en sexistisk kommentar.

Låtom oss bara lämna sexistiska kommentarer utanför denna lista.

Slutdiskuterat.

-- Per

PS. Jag diskuterar gärna sexism och feminism (gärna i relation till
fri programvara), men inte på listan i detta skede. DS.