Subject: Re: Föredrag som du kan hålla?

Re: Föredrag som du kan hålla?

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Sun, 3 Jan 2010 16:38:41 +0100

2009/12/20 Johan Thelin <e8johan_at_gmail.com>:
>  Jag kom på att jag gärna lyssnar till någon som är duktig på att
> emulera t.ex. arm mer qemu, samt hur man moddar qemu till att emulera
> sitt eget kort.

Jag har använt QEMU för att emulera och utveckla till ARM. Det enda jag gjort
är att använda det dock, har inte moddat det för emulera någon hårdvara som
inte stöds.

Vid några tillfällen har jag, tyvärr utan framgång, försökt få QEMU att emulera
inbyggt MTD flash, som det tydligen ska klara av.

För min del passar detta mer som BoF eller ett Lightning Talk än som ett längre
föredrag, om jag ska hålla i det.

-- Per