Subject: Re: Presentation av Mem

Re: Presentation av Mem

From: Johan Thelin <e8johan_at_gmail.com>
Date: Mon, 28 Dec 2009 20:27:53 +0100

2009/12/28 Claes Jakobsson <claes_at_gluefinance.com>:

> En förening skulle inte tillföra något förutom massor av administration och annat meck egentligen. Dessutom är det en väldig bredd just nu, jag till exempel är föga intresserad av Linux, politiken bakom OSS eller annat slumpvis valt projekt medan andra tycker det är det intressantaste. FOSS har dessutom historiskt varit duktiga på att organisera sig löst så jag tror det kommer funka även i detta sammanhang.

  Jag håller med föregående talare. Har själv kört föredrag med
inriktning mot innovation i Göteborg med diverse inbjudna talare.
Detta har arrangerats helt utan någon formella förening eller "ägare".
Det enda vi samordnat är att jag täckt matkostnader som sedan har
splittats i efterhand.

  Den enda anledning jag kan se till att köra föreningsspåret skulle
vara att man på så sätt skulle kunna söka t.ex. pengar. Dock så blir
det genast svårare att snylta på saker gratis om man har möjlighet att
betala för sig :-)

MVH

Johan