Subject: Möte 23:e februari?

Möte 23:e februari?

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Tue, 15 Dec 2009 13:14:22 +0100 (CET)

Mors

Nu har listan växt till 4 pers och vi har nu hunnit få lite uppmärksamhet här
och där så fler hittar oss. Klart kul att det redan växt till den här
storleken.

Mitt förslag på hur vi går vidare, och ifall ni tycker annorlunda så kläm ur
er vad ni tycker ska ändras! Tystnad == medhåll!

Upplägg

   Jag tycker vi kan satsa på att starta klockan 16:00, köra cirka två-tre
   timmars snack med en maxtid på 20 minuter per dragning. För att få in bredd
   och få se ett gäng olika ansikten.

   Jag skulle gärna se att vi kan erbjuda mackor till försäljning eller ännu
   hellre sponsrade av någon glad firma som kan få visa sitt fina namn och sin
   stora logga nånstans i utbyte! ;-) Efter dragningarna tänker jag mig ett
   socialt avsnitt, där det antagligen blir en öl eller två på något ställe
   på stan med tillhörande snack runt föredragen och andra foss-ämnen.

Datum

   Mitt förslag för primärt datum är tisdag 23:e februari, med en backup dagen
   efter den 24:e.

Lokal

   Vi har ett erbjudande från Patrik/.SE som sväljer cirka 80 pers, och det är
   inte bara ett bra erbjudande utan också det enda vi har just nu så jag
   tycker att vi åtminstone prel-bokar det, om datumet och arrangemanget funkar
   i övrigt med .SE. Patrik?

   Jag tror vi får köra med någon form av anmälningsförfarande sen så att vi
   har lite koll på hur många som planerar att komma. Vore fint om någon sätter
   upp någon webb-grej för det eller så. Eller så donar jag upp en anmälnings-
   adress så tar vi det helt per email.

Snack

   Jag kan förstås snacka om en del grejor själv, men jag vill att ALLA som är
   med här funderar på ett eller flera småföredrag de själva kan hålla. Du
   måste inte vara expert på ämnet, utan det räcker med ett riktigt intresse
   och kunskap så att du kan förmedla det till en bunt vänner. Min förhoppning
   är att vi får nog med förslag så att det direkt blir över till ett möte
   till...

En kortpresentation av mig själv:

Jag kommer från C64-världen under 80-talet i demogruppen Horizon, via några år
på Amiga innan det blev *nix-system. Jag är open source hacker sedan sisådär
15 år, jag har mer än 15K publika commits enligt ohloh och jag har bidragit i
kanske 20 olika projekt. Mina största insatser gör jag kanske numera inom
curl, libssh2, Rockbox och c-ares. Jag tilldelas Nordic Free Software Award
2009 tillsammans med Simon Josefsson. Jag jobbar som konsult inom inbyggt,
Linux och open source på Haxx AB.

--
  / daniel.haxx.se