Subject: Re: Först ut...

Re: Först ut...

From: Claes Jakobsson <claes_at_versed.se>
Date: Sat, 12 Dec 2009 15:09:36 +0100

Tjo,

On 12 dec 2009, at 13.53, Daniel Stenberg wrote:
> Vi är nu sex prenumeranter på listan och jag hoppas det kommer till flera framöver. Hjälp oss gärna att sprida ordet om detta.

Och växer stadigt! nu är det 10 pers =)

> Jag tycker vi har två primära saker att bestämma oss för när det gäller en träff framöver som vi gör bäst i att spika hyfsat snart:
>
> 1) Vilken typ av träff ska vi satsa på? Jag personligen skulle nog gärna se att vi försöker oss på ett litet mer ambitiöst med någon timme eller två av föredrag följt av någon typ av öl/pub/socialt svammel, eller så. Alternativet är ju t.ex enbart en pub. Vilket vi vill ha kommer ju sätta olika krav på lokal och övrigt arrangemang etc.

Definitivt, jag tror på en eller ett par timmar med föredrag också. Men inga långa utan max säg 20 minuter.

En tanke istället för pub är att vi ordnar med catering och dricka så kan man köra den sociala delen på plats efteråt, det blir i en lite lugnare klimat än på puben. Och att hitta sponsorer som kan stå för det är nog lite enklare än att plocka upp en pub-nota =)

> 2) Datum. Det blir lättare för folk att sikta in sig och bestämma sig för om de kan och är intresserade ifall vi har ett fast datum att jobb mot. Det krävs ju dessutom för att vi på riktigt ska kunna se oss om efter en lokal att hålla till i. Personligen förespråkar jag nånting som är _tidigast_ februari så att alla har tid kryssa in sig i sin almenacka.

Mitten/slutet på februari är bra. Att arrangera NPW 2008 var lite jobb men det var dessutom lite mer formellt men hur som helst så tar det tid.

> Hur många gissar vi skulle kunna tänkas komma? Det är ju också rätt viktigt för vilken lokal som funkar och så. 20? 30? 50?

NPW 2008 var 40 pers inklusive utländska föreläsare men det var ju rätt nischat så jag tror nog vi kan få ihop 50 pers utan större problem.

/Claes